Serwis korzysta z plików cookies w celu realizacji usług zgodnie z polityką cookies. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce. Dowiedz się więcej Rozumiem
Nowe wymogi w zakresie obsługi reklamacji w instytucjach finansowych
Biuro Warszawa
Ogrodowa City Gate
ul. Ogrodowa 58
00-876 Warszawa
tel. +48 22 652 26 18 

warsaw@dlklegal.com


Biuro Kraków
ul. Królowej Jadwigi 237
30-218 Kraków
tel. +48 12 410 07 47 

cracow@dlklegal.com

Nowe przepisy o obsłudze reklamacji przez instytucje finansowe i o Rzeczniku Finansowym zostały już opublikowane w Dzienniku Ustaw i wchodzą w życie zasadniczo 11 października 2015 r. Od 1 stycznia 2016 wejdą w życie przepisy o postępowaniu „polubownym” przed Rzecznikiem Finansowym. Kluczową regulacją nowych przepisów jest wprowadzenie zasady, że brak odpowiedzi na reklamację klienta w terminie 30 dni (60 dni w szczególnych przypadkach) uważa się za rozstrzygnięcie reklamacji zgodnie z żądaniem klienta. Zobacz fragment prezentacji z warsztatów Kancelarii dLK dla instytucji finansowej.